Lokalci sa sjevera panelisti na Weekend Media Festivalu u Rovinju: “Lokalni mediji lakše dopiru do svoje publike od nacionalnih, to treba jasno komunicirati”
Na ukupno devet festivalskih pozornica tijekom četiri dana predstavit će se više od 200 predavača i panelista koji će publici prenijeti znanja, analize i inspirativne priče

Za gotovo dva desetljeća postojanja, Weekend Media Festival prerastao je u najvažniji regionalni događaj koji povezuje komunikacije, biznis, medije i nove tehnologije. Do danas je kroz njegove dvorane prošlo više od 60.000 posjetitelja, a na pozornicama je govorilo preko 2000 govornika iz zemlje i svijeta. Festival je zabilježio preko 7500 partnera i sponzora, a regionalni mediji objavili su više od 550 članaka i priloga o događajima i temama koje Weekend otvara. Kroz sve ove godine, više od 550 regionalnih medija ispratilo je ovaj festival kao jedan od svojih ključnih izvora industrijskih i društvenih trendova.
Ove impresivne brojke potvrđuju koliko je Weekend važan i koliko snažan utjecaj ima na medijsku, poslovnu i kulturnu scenu regije. A Weekend.18, koji se održava još i sutra (do 21. rujna), najbogatije je izdanje dosad – festival koji je po prvi puta spojio čak šest različitih tema pod jednim krovom.
Na ukupno devet festivalskih pozornica tijekom četiri dana predstavit će se više od 200 predavača i panelista koji će publici prenijeti znanja, analize i inspirativne priče. Posjetitelji mogu birati između više od 120 panela, radionica i predavanja, ali i brojnih networking događanja te zabavnih programa.
Lokalni mediji na tankom ledu
Jedan od najupečatljivijih i najozbiljnijih panela Weekend Media Festivala bio je posvećen izazovima i opstanku lokalnih medija, pod nazivom “Kako preživjeti kad nisi u Zagrebu?”, održan u ‘Aircash’ loungeu.
Kako je istaknuto, dok nacionalni portali “beru vrhnje”, lokalni se svakodnevno bore s istim izazovima: medijske agencije preskaču ih u zakupu oglasnog prostora jer je lakše sve “spustiti” na nacionalne, iako brojke i angažman lokalnih medija često govore drukčije.
U ovom panelu razgovaralo se o realnim problemima i konkretnim rješenjima – kako pisati uspješne prijave na javne pozive, kako se izboriti za dio oglašivačkog kolača, kako ostati vidljiv u moru šunda i clickbaita – te kako, unatoč svemu, opstati (ili čak rasti) kad nisi iz Zagreba. Otvorena je i tabu tema, “Je li, zbog borbe za financijsku stabilnost, novinarstvo postalo PR?”, a iskustva iz prve ruke podijelili su upravo lokalni mediji!
Panel je moderirala Mislava Zuppa, direktorica marketinga i prodaje portala Dalmacija Danas, a sudjelovali su i Goran Kunštek, direktor Zagorje Internationala, Ksenija Novak, direktorica IN Promocije, u čijem su sastavu portali eMedjimurje.hr i Varazdinski.hr, te Nenad Čakić, direktor Istarskog portala.
Zuppa je prilikom pripreme za panel došla do zanimljivih spoznaja koje je ovom prilikom i podijelila:
– U trenutku pripreme za panel sam shvatila da prema klasifikaciji medija, mi imamo 18 velikih i preko 500 malih, lokalnih medija. Svijet ne može funkcionirati bez nas jer smo upravo mi ‘mali’ pravi odraz zajednice – poručila je Zuppa.
Novak se na temu nadovezala s jednim od problema koji je jako blizak upravo ‘malim’ medijima, ali je istaknula i jednu veliku prednost koja ih karakterizira:
– Biti lokalni medij znači stalno balansirati između ograničenih resursa i velikih očekivanja publike. No, upravo u toj blizini čitateljima leži naša prednost – jer lokalne priče, ako se ispričaju na pravi način, često postanu univerzalno zanimljive – smatra Novak.
Da lokalni medij nije samo kanal za informacije, nego i ogledalo zajednice u kojoj djeluje, mišljenje je direktora Zagorje Internationala Kunšteka.
– Upravo zato su ovakvi događaji izuzetno važni – jer nam omogućuju povezivanje, razmjenu iskustava i učenje jedni od drugih. Takva suradnja pomaže nam da budemo još relevantniji i bliži našim čitateljima te da zajedno gradimo kvalitetniju i informiraniju zajednicu – istaknuo je.
Direktor Istarskog portala Čakić poručio je da se ovakvi susreti trebaju održavati češće.
– Ovom prilikom smo načeli jako puno zanimljivih tema. Vjerujem da su ljudi koji su nas sada slušali po prvi puta imali prilike čuti neke od situacija i nelogičnosti vezanih uz zakonsku regulativu s kojima se susreću lokalni mediji. Moramo pritom istaknuti da nama nije loše, dobro radimo i živimo, ali neke bi stvari svakako trebalo bolje regulirati – zaključio je Čakić.
Tehnologija, poslovanje, društvo
Uz ovaj panel koji je osvijetlio brojne konkretne prepreke s kojima se lokalni mediji suočavaju, Weekend.18 ujedno je mjesto na kojem se razmatra kako suvremene teme i tehnologije utječu na poslovanje i društvo. Tako AI.Weekend donosi uvide u primjenu umjetne inteligencije u zdravstvu, financijama, marketingu i drugim sektorima, te dimistificira mitove o AI-u. HR.Weekend bavi se budućnošću rada, liderstvom, razvojem talenata i inkluzivnošću, s fokusom na emocionalnu inteligenciju i etiku na radnom mjestu. Finance.Weekend je prozor u svijet moderne financijske industrije, s panelima o ESG-u, digitalnoj transformaciji i primjeni AI u financijama. Investment.Weekend otvara dijalog između investitora i poduzetnika, donoseći primjere uspješnih startupova i strateških ulaganja u regiji i šire, a Energy.Weekend powered by E.ON stavlja fokus na energetsku tranziciju i zelene tehnologije, ali bez greenwashinga – s konkretnim rješenjima i primjerima iz prakse.
Weekend.18 ponovno potvrđuje svoju ulogu ne samo kao platforme za dijeljenje znanja, već i kao mjesta gdje se otvaraju važne društvene teme. Posebno je važno da se ne zaboravi podržati lokalne medije koji su ključni za održivost demokracije i lokalnih zajednica.
FOTO: Marko Lopac
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?