ŽIVOT

Restorani brze prehrane blizu posla ili doma povezani s pretilošću

Da bi potvrdili svoju pretpostavku znanstvenici su zabilježili kućne i poslovne adrese 710 pojedinaca te adrese supermarketa ...

Objavljeno 13.08.2019
Alan Srčnik

Američko istraživanje pokazalo je da su ljudi koji imaju više supermarketa i trgovina s prehrambenim proizvodima u blizini kuće, kao i osobe koje na putu prema poslu ili prema domu prolaze pored više restorana s brzom hranom, skloniji višku kilograma i gojaznosti.

Da bi potvrdili svoju pretpostavku znanstvenici su zabilježili kućne i poslovne adrese 710 pojedinaca te adrese supermarketa, manjih trgovina s prehrambenim proizvodima, fast food i ostalih restorana u i oko New Orleansa pokraj kojih prolaze ispitanici.

Očekivano, svi oni koji su češće prolazili pokraj restorana brze prehrane imali su veći BMI (indeks tjelesne mase) od osoba na čijem putu nije bilo takvih trgovina i restorana.

No na iznenađenje znanstvenika, i kod osoba koje su na putu prema poslu ili kući imale veći broj supermarketa u kojima su mogli kupiti puno svježih proizvoda, voća i povrća, kao i više manjih trgovina s raznovrsnim prehrambenim prozvodima, evidentiran je viši prosječan BMI nego kod osoba u čijem je susjedstvu bilo manje mjesta za kupnju namirnica, pokazala je studija.

Ovakvi pokazatelji upućuju na to da dio problema jednostavno leži u dostupnosti nezdrave hrane, a drugi dio problema su sami ljudi koji zaobilaze mjesta u supermarketu sa svježim namirnicama te se odlučuju na kupnju ‘brze’ hrane i zamrznutih proizvoda.

“Nažalost, glavni su problemi afinitet i izbor kupca”, kaže Adriana Dornelles, autorica studije i znanstvenica na Državnome sveučilištu Arizona (Tempe). Sa žaljenjem dodaje da je “zamka brzoga i jeftinog obroka brze hrane postala norma među Amerikancima”.

Premda je sve više dokaza da distribucija hrane i izbor prehrambenih namirnica trgovaca hranom i restorana ima priličan utjecaj na prehrambene navike pojedinca, velik dio ovog istraživanja bio je usredotočen samo na gradske stambene četvrti ili na ruralne zajednice, napisala je Dornelles u stručnome časopisu PLoS ONE.

Rezultati studije upućuju na to da dostupnost restorana brze hrane u dijelu grada u kojemu pojedinci provode najveći dio dana bez sumnje utječe na prehrambene navike i potencijalnu pretilost, kaže Tamara Dubowitz, znanstvenica koja se bavi politikom prehrane u tvrtki RAND u Pittsburghu, no nije sujelovala u istraživanju.

“Svijest o tomu na koji nam način svakodnevno okruženje otežava nastojanja da ostanemo zdravi, kao i pokušaj da se priklonimo okruženju koje nas potiče na promicanje zdravlja bez obzira na to kakvo je to okruženje, nešto je čemu bismo se svi postupno trebali naučiti”, smatra Dubowitz.

(Hina)

Foto: Pixabay (ilustracija)

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Nakon puta iz Osijek do Split pravi izbor restorana može pretvoriti umor i glad u savršen početak odmora na moru

Putujete iz Osijeka u Split? Evo kako odabrati dobar restoran nakon dugog puta

Put od Osijeka do Splita traje nešto više od pet sati vožnje, ovisno o prometu i pauzama na putu. Za Više…

Švicarski kirurg dr. Marko Kraljević stručnjak je za barijatrijsku i metaboličku kirurgiju te kirurgiju gornjeg probavnog sustava, a ubuduće će svoje znanje i iskustvo primjenjivati i u IMC Priora u Čepinu

Kirurško liječenje pretilosti produljuje život i smanjuje rizik od teških bolesti

Dr. Marko Kraljević specijalist je opće i abdominalne kirurgije s posebnim fokusom na kirurgiju gornjeg probavnog sustava te barijatrijsku i Više…

Osim fizičkih posljedica, djeca se nerijetko suočavaju s emocionalnim opterećenjem. Tijelo im se mijenja brže nego što su psihički spremna, što može dovesti do nelagode, nesigurnosti ili povlačenja u sebe

Preuranjeni pubertet sve je češći: “Rast dojki sa sedam godina nije samo rana faza, potrebna je pravovremena procjena”

Rani početak puberteta tema je o kojoj se sve više govori, a razlog je jednostavan, broj djece koja ulaze u Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Dvodnevna konferencija u Kulturnom centru Osijek donosi predavanja, masterclassove i networking za IT stručnjake i entuzijaste

The Geek Gathering 2026: zaljubljenici u tehnologiju ponovno okupljaju tech zajednicu u Osijeku

Portanova u subotu zatvorena zbog blagdana, dok u nedjelju ponovno otvara vrata uz sezonska sniženja i otvorenje nove poslovnice Florista

Subota neradna, nedjelja radna – a u Portanovu stiže i Florista!

SLAMA Land Art Festival u Baranji 16. kolovoza okuplja sve generacije uz temu obitelji, umjetnost u prirodi i prepoznatljiv vatreno-plesni performans

Jubilarno 20. izdanje SLAMA Land Art Festivala u Kozjaku slavi zajedništvo i umjetnost u prirodi