ŽIVOT

EU želi 30 milijuna električnih vozila na cestama do 2030.

Cilj da Europa do 2050. bude klimatski neutralna ne može se ostvariti a da se ne uvedu jako ambiciozne mjere za smanjenje ovisnosti transporta o fosilnim gorivima

    Objavljeno 07.12.2020
    Darija Kovačić

    Europska unija želi do 2030. na cestama imati najmanje 30 milijuna vozila s nultim emisijama stakleničkih plinova, po nacrtu dokumenta koji je Reuters dobio na uvid.

    U strategiji koja bi trebala biti objavljena ovaj tjedan, Europska komisija iznijet će mjere kojima želi smanjiti emisije stakleničkih plinova koje uzrokuje transportni sektor, a koje čine četvrtinu ukupnih europskih emisija.

    „Cilj da Europa do 2050. bude klimatski neutralna ne može se ostvariti a da se ne uvedu jako ambiciozne mjere za smanjenje ovisnosti transporta o fosilnim gorivima”, navodi se u dokumentu.

    Za to će biti potrebno „najmanje” 30 milijuna vozila s nultim emisijama do 2030., navodi se.

    To je golemo povećanje u odnosu na 1,8 milijuna električnih i plug-in hibridnih vozila koliko ih je bilo registrirano u Europi potkraj prošle godine, po podacima Međunarodnog vijeća za čisti prijevoz. Hibridna vozila nisu vozila s nultim emisijama.

    No industrija upozorava na manjak infrastrukture za čiste automobile.

    Dokument EU-a procjenjuje da će Europi trebati tri milijuna javnih lokacija za napajanje vozila i 1000 postaja za napajanje vodikom do 2030.

    Europa sada ima oko 200.000 lokacija za napajanje električnih vozila.

    EU najavljuje da će iduće godine iznijeti plan za rješavanje tog problema.

    Komisija nije željela komentirati nacrt dokumenta dok ga službeno ne usvoji i objavi.

    EU će iduće godine predložiti strože standarde za emisije CO2 za automobile i kombije od 2025., a u nacrtu dokumenta navodi se da bi pravila mogla obuhvatiti i autobuse.

    U dokumentu se navodi također da bi se promet željeznicama visokih brzina u Europi do 2030. mogao udvostručiti, a do 2050. i utrostručiti, dok zrakoplovi i brodovi s nultim emisijama moraju biti spremni za tržište do 2035.

    (Hina)

    Foto: unsplash

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Flego: "Činjenica je da je zadnji veliki paket europske regulative donesen prije 20-ak godina, stoga je tehnologija danas daleko ispred zakonodavstva."

    Digitalne tehnologije daleko ispred zakonodavstva EU-a

    Digitalizacija EU-a je nužnost, počevši od javne uprave, a u toj tranziciji najveći su izazovi zakonski jer Unija nije svojim zakonodavstvom Više…

    Europarlamentarci su u raspravi insistirali na jasnoći u rokovima isporuke cjepiva te poštivanju ugovora proizvođača cjepiva s državama članicama

    Proizvođači cjepiva suočeni s oštrim kritikama europarlamentaraca

    Čelnici farmaceutskih kompanija koji su u četvrtak u Europskom parlamentu govorili o isporuci i povećanju kapaciteta proizvodnje cjepiva protiv koronavirusa u Više…

    Digitalne potvrde o cijepljenju sadržavati će minimum potrebnih podataka, poput datuma cijepljenja, je li osoba obavila PCR test, ima li antitijela.

    EU: Ograničenja održati, još tri mjeseca do potvrda o cijepljenju

    Države članice EU-a moraju održati ograničenja zbog ozbiljne epidemiološke situacije i prijetnji novih sojeva, suglasili su se čelnici u četvrtak navečer no Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Očekuje se poskupljenje

    Od utorka nove cijene goriva

    Glavni cilj projekta „Drvo solidarnosti“ je osvješćivanje ljudi o važnosti očuvanja prirode te poticanje ponovnog povezivanja čovjeka s prirodom

    Održana sadnja drveta u sklopu projekta Drvo solidarnosti

    Časopis Jezik i zaklada "Dr. Ivan Šreter" i ove godine dodjeljuju nagradu za najbolju novu hrvatsku riječ

    Prijedlozi novih hrvatskih riječi vezani za pandemiju