“Pauk” u Osijeku neisplativ, ide se na drugo rješenje
Grad je napravio studiju isplativosti koja je pokazala kako bi Pauk služba u Osijeku mogla funkcionirati na ekonomskoj osnovi samo ako godišnje premjesti minimalno 5000 vozila
Tijekom prošle godine od ukupno 98 zastoja tramvaja čak 75 je bilo zbog nepropisno parkiranih vozila. Najkritičnije točke u Osijeku su u Županijskoj te Divaltovoj ulici. Vozačima za tako nepropisno parkirano vozilo prijete dvije kazne, policijska i ona GPP-a, a najniža iznosi 421,25 kuna. GPP od kazni godišnje uprihodi oko 50.000 kuna.
Nepropisno parkirana vozila u Osijeku stvaraju zastoje tramvaja, a najduži je zabilježen prije deset godina. Tijekom noći u Županijskoj ulici kombi je bio parkiran blizu pruge te onemogućio prolazak noćnom tramvaju čak pet sati. Najduži zastoj tramvaja tijekom prošle godine trajao je dva sata i 15 minuta.
Osječanima pauk služba nije isplativa. Grad je napravio studiju isplativosti koja je pokazala kako bi ona u Osijeku mogla funkcionirati na ekonomskoj osnovi samo ako godišnje premjesti minimalno 5000 vozila.
“U najbolje vrijeme, kad je s bivšim koncesionarom u vozilu sjedio policajac, bilo je oko 3000 premještenih vozila godišnje, a bez policajca bivši koncesionar nije ih mogao premjestiti ni tisuću. Raspisivanje koncesije trošak je za Grad Osijek, koncesionar ne može opstati, tako da smo se odlučili za drugo rješenje”, objasnio je Siniša Gregoran, pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu Grada Osijeka za Glas Slavonije.
Tako će jedna od gradskih tvrtki nabaviti vozilo za premještanje vozila koje će intervenirati samo na dojave u hitnim situacijama kao primjerice budu li ometali prolazak Hitnoj pomoći, vatrogasnim vozilima, ali i blokirali promet tramvaja. Pročelnik Gregoran kaže kako će to najvjerojatnije biti Gradski prijevoz putnika (GPP), gradska tvrtka koja obavlja prijevoz putnika, jer su oni i ‘najčešća žrtva’ nepropisnog parkiranja i nesmetanog prolaska tramvaja. Pored toga, u GPP-u imaju paletu vozača s kategorijama za upravljanje vozilima za premještanje.
Da je pauk-služba korisna i da su mu namjere Grada poznate, potvrdio je za Glas Slavonije i direktor GPP-a Mario Šapina, dodavši da konkretni dogovori oko toga još nisu postignuti, a kada će nabaviti pauka i hoće li se plan realizirati, nije mu poznato.
Od ukupno 98 tramvajskih zastoja u 2019. godini čak 75 zastoja dogodilo se zbog nepropisno parkiranih vozila. Ukupno 19 zastoja bilo je zbog prometnih nesreća, a zbog kvara tramvaja četiri. Inače, najduži zabilježen zastoj tramvaja u prošloj godini trajao je čak dva sata i 15 minuta.Najviše zastoja tramvaja zabilježeno je u Strossmayerovoj ulici, čak 34. Slijedi Županijska s 26, 18 zastoja bilo je u Divaltovoj, a ostatak u Reisnerovoj, Kapucinskoj, Radićevoj, E. avenije, Vinkovačkoj, Hadrijanovoj te u Ulici b. J. Jelačića u Višnjevcu.