ŽIVOT

Zabrana konzumiranja zaslađenih pića na radnom mjestu pomaže zaposlenicima da izgube na težini

Prosječni opseg struka ispitanika smanjio se 2,1 centimetara tijekom studije

Objavljeno 11.11.2019
Ivona Amidžić

Zabrana prodaje zaslađenih napitaka na poslu može biti jedan od načina da se pomogne zaposlenicima da konzumiraju manje tih napitaka i da izgube na težini, pokazuje nedavno istraživanje.

Znanstvenici su pratili 214 zaposlenika sveučilišta California u San Franciscu (UCSF) nakon zabrane prodaje zaslađenih gaziranih pića na poslu. Na početku studije ispitanici su konzumirali prosječno litru zaslađenih napitaka dnevno.

Šest mjeseci nakon što je zabrana prodaje stupila na snagu pala je konzumacija zaslađenih gaziranih napitaka, sportskih i energetskih napitaka te onih s voćnim okusima kao i flaširane kave i čaja na pola litre dnevno.

Prosječni opseg struka ispitanika smanjio se 2,1 centimetara tijekom studije

“Bili smo oduševljeni što smo otkrili da ljudi ulažu napor da unose manje tekućeg šećera i da su podjednako smanjili njegov unos i na poslu i u kući”, kaže Elissa Epel, potpredsjednica odjela za psihijatriju na UCSF-u.

“Nismo samo smanjili prodaju nego smo i ljude naučili zašto smanjiti unos”, kaže Epel. “Oni znaju da zaslađena pića utječu na zdravlje jetre čak i kad nemaju prekomjernu težinu”.

Svi su ispitanici bili obuhvaćeni zabranom prodaje zaslađenih napitaka a polovica je imala sastanke sa zdravstvenim stručnjacima kako bi im se objasnilo koliko je šećera u tim napicima i kako bi se postavili ciljevi za smanjivanje unosa. Ljudi u tim skupinama također su tri puta kontaktirani kako bi se pratio njihov napredak u smanjivanju unosa zaslađenih pića tijekom prvih šest mjeseci zabrane prodaje.

Uz dodatne informacije i potporu ljudi su smanjili unos gaziranih napitaka prosječno 0,7 litara dnevno u usporedbi sa skupinom koja je bila izložena samo zabrani prodaje i koja je smanjila konzumaciju za samo 0,25 litara.

Među ljudima koji nisu bili pretili ili imali prekomjernu težinu prosječna dnevna konzumacija zaslađenih napitaka smanjila se 0,2 litre nakon zabrane prodaje a među pretilima smanjila se prosječno 0,6 litara  dnevno.

Prosječna dob ispitanika bila je 41 godina i polovica su bili pretili.

Rezultati sugeriraju da bi poslodavci mogli pomoći ljudima u odabiru zdravijeg načina života što bi sami po sebi teže postigli, kaže Laura Schmidt, autorica studije i profesorica na medicinskom fakultetu UCSF-a.

(Hina)

foto: pixabay (ilustracija)

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Posljedice zabrane: manje otpada, ispušnih stakleničkih plinova i zapetljanih životinja!

Od 1. siječnja 2022. zabranjene plastične vrećice

1. siječnja 2022. je stupila na snagu dugoočekivana zabrana laganih plastičnih vrećica te plastičnih proizvoda za jednokratnu uporabu! Naime, 15. Više…

Na području Osječko-baranjske županije u samoizolaciji se trenutno nalazi 1.442 osobe

Na koronavirus u OBŽ novopozitivne 153 osobe

U Kliničkom bolničkom centru Osijek i Nastavnom zavodu za javno zdravstvo OBŽ u zadnja 24 sata za područje Osječko-baranjske županije Više…

Kikou: „Umjesto da koristimo kaveze, pozivamo EU da se (...) prebaci na alternativne sustave koji već postoje, poput staja, organskih sustava, slobodnog uzgoja ili slobodnog prasenja“

Povjerenici Komisije podržali zabranu držanja uzgajanih životinja u kavezima

Povjerenik Europske komisije za poljoprivredu i ruralni razvoj Janusz Wojciechowski podržao je inicijativu za zabranu držanja uzgajanih životinja u kavezima Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Smijeh ima snažnu moć širenja pozitivne energije, zašto ove jeseni ne bismo poklonili upravo to? Pokloniti osmijeh nije tek beznačajan čin – to je dar koji ima trajan učinak, a još je ljepše ako dolazi u obliku nezaboravnog iskustva

Pokloni zadivljujuće jesensko iskustvo, pokloni osmijeh

Radionica je namijenjena mladima koji žele steći nova znanja, inspirirati se i aktivno sudjelovati u stvaranju pozitivnih promjena

Srce za promjenu – Poziv mladima

Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!