Zračna luka Osijek prekida poslovni odnos s tvrtkom Sea Air
Vezano za mnoge odgode početka povoljnih letovanovoosnovane zrakoplovne tvrtke Sea Air i želje da osječku zračnu luku poveže s nekoliko njemačkih destinacija (Munchen, Frankfurt i Stuttgart) o kojima smo pisali, sada se priopćenjem oglasilia i Zračna luka Osijek.
Jedna od temeljnih zadaća svake zračne luke, pa tako i Zračne luke Osijek, jest da u logističkom smislu osigura kvalitetno, stručno, brzo i sigurno opsluživanje prometa putnika i roba na linijama koje organiziraju i provode različite zrakoplovne tvrtke. I to u redovitom, izvanrednom ili povremenom (charter) prijevozu.
Djelatnici Zračne luke Osijek taj posao obavljaju na zadovoljstvo putnika i posada zrakoplovnih kompanija koje redovito prometuju na ovom aerodromu kao što su Croatia Airlines, Trade Air i Ryanair, kao i za stotine zrakoplova generalne avijacije koliko ih tijekom sezone slijeće ili polijeće s osječkog aerodroma.
U vrijeme kada vlasnici Zračne luke Osijek (Republika Hrvatska, Grad Osijek i Osječko-baranjska županija) zajedno s poslovodstvom, u protekle dvije godine intenzivno rade na ostvarivanju svake nove putničke linije, pozitivno su prihvaćene i namjere novoosnovane zrakoplovne tvrtke Sea Air da osječku zračnu luku poveže s nekoliko njemačkih destinacija (Munchen, Frankfurt i Stuttgart).
U dobroj vjeri, poslovodstvo Zračne luke Osijek je s predstavnicima ove tvrtke započelo pregovore još u jesen 2014. godine, da bi u siječnju 2015. godine bio organiziran razgovor i svojevrsna promocija tvrtke Sea Air uz nazočnost predstavnika brojnih putničkih agencija iz istočne Hrvatske, Mađarske, BiH, Srbije, Hrvatske turističke zajednice i Grada Osijeka. Poslovni ljudi s tih područja ozbiljno su prihvatili i pozdravili namjere tvrtke Sea Air.
Iako neslužbeno najavljivani s početkom ljetnog reda letenja (početak travnja), prvi redoviti svakodnevni letovi tvrtke Sea Air službeno su najavljeni od 18. svibnja 2015. godine iz Osijeka za Munchen, Frankfurt i Beč. Potom je uslijedila prva odgoda za početak letova od 1. lipnja. Kako se ni to obećanje nije ostvarilo, od čelnih ljudi tvrtke Sea Air doznajemo kako će prvi letovi krenuti od 29. lipnja i to tri puta tjedno za Munchen i Stuttgart, te četiri puta tjedno za Frankfurt. Dva dana prije prvog leta, stiže obavijest kako letovi ipak kreću od 19. srpnja. Međutim, i to se odgađa uz najavu kako će letovi krenuti od 9. kolovoza 2015. godine. Krajem prošloga tjedna (7. kolovoza), od tvrtke Sea Air dobivamo sljedeću obavijest o šestoj odgodi početka letova:
Dear Osijek Airport Ladies and Gentlemen, SEA AIR the youngest part of your family of airlines learns how to walk.
But due to the fact hat we are not prepared enough we are delaying our first flight until the 23th of August 2015.
By then we do hope we can walk and run and fly.
For any inconvinience we would like to apologize
YOURS
SEA AIR TEAM
Usprkos tolikim odgodama, prema podacima kojima raspolažemo od putničkih agencija, u tom je razdoblju prodano ili rezervirano više od 2.000 tisuće karata za spomenute njemačke destinacije. To je odličan pokazatelj velike zainteresiranosti ljudi iz istočne Hrvatske, ali i s gravitirajućeg područja Mađarske, Srbije i Bosne i Hercegovine. Svaka ozbiljna zrakoplovna kompanija trebala bi prepoznati takav putnički potencijal.
Nažalost, dosadašnja negativna iskustva s brojnim odgodama početka najavljivanih letova, ne pružaju jamstvo kako bi se tvrtka Sea Air mogla ubrajati u red ozbiljnih zrakoplovnih kompanija. Iako možemo razumjeti poslovne i tehničko-operativne probleme s kojima se susreće svaka tvrtka u nastajanju, dosadašnji postupci tvrtke Sea Air negativno djeluju na poslovanje i ugled Zračne luke Osijek. Nadalje, neozbiljne najave reda letenja, otvaranje rezervacijskog postupka i konkretna prodaja putničkih karata, te višestruko odgađanje zakazanih letova, nanijeli su velike osobne štete brojnim potencijalnim putnicima i čitavim obiteljima. Ukupno, takvi učestali postupci krajnje negativno djeluju na povjerenje ljudi u zrakoplovni prijevoz.
Iako Zračna luka Osijek, kao niti bilo koja zračna luka, nema znatnijeg utjecaja na profesionalnu razinu i način poslovanja zrakoplovnih prijevoznika, u ime djelatnika Zračne luke Osijek, ispričavam se svim potencijalnim putnicima zbog nanešene štete.
Pri tome, ovakvo poslovanje tvrtke Sea Air dovelo je Zračnu luku Osijek u velike probleme jer nismo realizirali projekte s drugim kompanijama upravo iz razloga omogućavanja otvaranja domicilne baze zrakoplovne kompanije Sea Air i zapošljavanja najmanje desetak naših sugrađana, kako je najavljivano.
Otvaranje baze na našem aerodromu je svakako naš prioritet i to je jedini razlog zašto smo u početku tolerirali neke greške kompanije Sea Air, no sada je evidentno da i unatoč potpori Zračne luke Osijek, Grada Osijeka i pojedinih ministarstava, ovaj projekt neće biti ostvaren i da nanosi štetu ugledu svih nas. Iz tog razloga ne podržavamo više ovaj projekt.
Stoga ovim javnim priopćenjem poručujemo kako Zračna luka Osijek ne želi razvijati poslovni odnos s tvrtkom Sea Air sve dok se djelatno ne utvrde ozbiljne poslovne namjere kakve priliče zrakoplovnim tvrtkama. Među ostalim, to je dovođenje odgovarajućeg zrakoplova (ili više njih) na bazni aerodrom, stvaranje preduvjeta za tehničko održavanje i sigurnost zrakoplova, izrada operativnog programa organizacije letova i slično.
Zračna luka Osijek otvorena je za poslovnu suradnju s ozbiljnim zrakoplovnim prijevoznicima, jer nam je u interesu otvaranje što više putničkih linija iz i za Osijek. U tom smislu, zajedno s našim vlasnicima, nastavljamo pregovore s ciljem daljnjeg razvoja putničkog i teretnog prometa s osječkog aerodroma. Snažno povećanje broja putnika u protekloj sezoni, kao i velika zainteresiranost ljudi s istoka Hrvatske i susjednih država za stalnim linijama ka njemačkim destinacijama, potvrđuju veliki potencijal Zračne luke Osijek. Uvjereni smo kako će ozbiljni zrakoplovni prijevoznici prepoznati taj potencijal.
Domagoj Marinić, direktor Zračne luke Osijek
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?