Marketino na AgroRocksu: OPG-ovi napokon dobili zasluženi fokus i konkretno rješenje za fiskalizaciju 2.0
Iako će se OPG-ovi po sili zakona morati prilagoditi novim odredbama, jednako je važno naglasiti da im Marketino može olakšati i pojeftiniti poslovanje
 
							Dok se mnoge rasprave o fiskalizaciji 2.0 još uvijek vode oko poduzetnika u gradovima, Marketino (brend koji je kreirala tvrtka Superius d.o.o.) odlučilo je fokus prebaciti tamo gdje je jednako važan – na OPG-ove i male poljoprivrednike.
U listopadu su na osječkom AgroRocksu, najvažnijoj regionalnoj manifestaciji posvećenoj poljoprivredi, predstavili jednostavno i praktično rješenje koje malim proizvođačima olakšava prilagodbu novim zakonskim obvezama.

“OPG-ovi su dugo bili zanemareni u raspravama o fiskalizaciji. Mnogi nisu imali jasne informacije moraju li izdavati račune, kome i kada. Zato smo odlučili otvoreno razgovarati o tome i ponuditi konkretno rješenje – jasno, jednostavno i razumljivo svima”, poručili su iz Marketina.
Tko mora fiskalizirati račune?
Prema novim pravilima, OPG postaje obveznik fiskalizacije ako je porezni obveznik i zadovoljava barem jedan od šest uvjeta:
- prodaje proizvode ili pruža usluge drugim poslovnim subjektima,
- prodaje krajnim potrošačima:
- tuđe proizvode,
- vlastite poljoprivredne proizvode (primarne i prvog stupnja prerade) u čvrstim objektima, kioscima, online, kataloški ili u pokretnoj prodaji,
- proizvode drugog stupnja prerade,
- neprehrambene proizvode,
 
- pruža ugostiteljske, turističke i druge dopunske usluge.
OPG-ovi koji krajnjim potrošačima prodaju na jedan od navedenih načina već sada su obvezni fiskalizirati račune za naplate gotovinom i karticama.
Od 1. siječnja 2026. ta se obveza proširuje i na transakcijska plaćanja krajnjih potrošača, kao i na poslovne transakcije među poduzetnicima.
Dakle, OPG-ovi od 1. siječnja 2026. moraju biti spremni na fiskalizaciju računa u krajnjoj potrošnji bez obzira na način plaćanja i na nove obveze poput zaprimanja i izdavanja eRačuna, vođenja eArhive i automatskog eIzvještavanja.
Marketino – sve-u-jednom rješenje za male proizvođače
Marketino je rješenje razvijeno upravo za mikro i male korisnike koji ne žele složene sustave te omogućuje izdavanje i zaprimanje računa, automatske evidencije i eIzvještavanje te besplatnu eArhivu svih računa.
Marketino je potpuno besplatan do ožujka 2026. godine, a za one koji izdaju do tri računa mjesečno ostaje besplatan. Marketino je jedno od rijetkih potpuno fiskaliziranih rješenja koje radi na mobitelu, tabletu i računalu i pokriva sve potrebe izdavanja računa s bezgotovinskim plaćanjem, i to kako poslovnim subjektima tako i potrošačima. A za one koji posluju gotovinom i karticama na raspolaganju je Neosalon – poznato rješenje istog tima koje će također podržavati sve obvezne funkcionalnosti Fiskalizacije 2.0.

“Poljoprivrednici žele rješenje koje je jednostavno, pouzdano i ne zahtijeva velike dodatne troškove. Upravo to im Marketino omogućuje – da rade u skladu sa zakonom, bez papirologije i stresa”, poručuju iz Marketina.
Marketino pojednostavljuje poslovanje i donosi uštede!
Iako će se OPG-ovi po sili zakona morati prilagoditi novim odredbama, jednako je važno naglasiti da im Marketino može olakšati i pojeftiniti poslovanje.
“Pristupili smo izradi rješenja za OPG-ove s ciljem da im ne samo omogućimo da se usklade sa zakonom, nego da to mogu napraviti na najjednostavniji mogući način. Marketino radi na računalu, ali i na mobitelu i to u punoj funkcionalnosti. Sve se može raditi putem mobitela, bez kupnje dodatne opreme ako netko ne posjeduje računalo. A bezgotovinski način rada donijet će im i smanjenje troškova.”, naglašavaju iz Marketina.
Podrška malim proizvođačima u praksi
Superius je među prvima prepoznao da su OPG-ovi često izostavljeni iz razgovora o digitalizaciji i fiskalizaciji. Njihov pristup pokazuje da se i male proizvođače može uključiti u digitalne procese na razumljiv, praktičan i pristupačan način.

Poruka je jasna – uz prave informacije i jednostavna rješenja, i OPG-ovi mogu poslovati moderno i bez stresa.
Više informacija o rješenju potražite na poveznici Marketino za OPG-ove.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

















 
		