OSJEČANI

Ipak se može. Mladi ljudi ostaju u Slavoniji i pokreću vlastite poslove!

Marin Bilandžić i Ena Kokanović iskoristili su mjere za samozapošljavanje i postali sami svoji šefovi.

Objavljeno 20.06.2018
Nikolina Ćosić

Već i ptice na granama znaju da je najveći problem u životima mladih ljudi u Osijeku pronalazak posla. Možda samo pronaći posao nije toliki problem, ali pronaći posao za koji su školovani i u kojem mogu pokazati sav svoj potencijal i napredovati postalo je jednako dobitku na lotu. Zbog toga su brojni perspektivni mladi ljudi svoje sposobnosti već ponudili tržištu rada izvan granica Lijepe naše, a s obzirom da se rijetko tko vratio, pretpostavljamo da su tamo svoj ‘loto’ osvojili.

Ipak, velik je broj onih optimističnih zaljubljenika u Grad na Dravi i Hrvatsku koji žele dokazati da i ovdje ima budućnosti. Osim njih, i država se na brojne načine pokušava boriti protiv tog najvećeg nacionalnog problema. Tako, između ostaloga, nude potpore za samozapošljavanje koje dodjeljuju nezaposlenim osobama koje se odluče na pokretanje vlastitog posla. Radi se o državnim potporama u iznosu od 55 000 kuna bespovratnih sredstava za samozapošljavanje koje se dodjeljuju nezaposlenim osobama koje se odluče na pokretanje vlastitog posla.

Upravo na taj korak odlučili su se Marin Bilandžić iz Osijeka i Ena Kokanović iz Slavonskog Broda koji su iskoristili mjere i odlučili postati sami svoji šefovi. Donosimo vam poduzetničke priče ovih dvoje mladih ljudi, za koje je prema nekim kriterijima (kao što je volontiranje i rad za vrijeme studija te stjecanje iskustva prije izlaska na tržište rada) pronalazak posao nakon studija trebao biti lak zadatak, ali ipak nije bilo tako.

Marin je prije fakulteta i kroz studij stjecao novinarsko iskustvo na HRT Radio Osijeku, a ima preko 10 godina iskustva u tom poslu. Kako se studiranje na Odjelu za kulturologiju bližilo kraju, počeo je sam tražiti poslove, slati zamolbe, ali ništa konkretno se nije dogodilo. Slična je i Enina priča koja nam je rekla: “Nakon nekoliko desetaka poslanih zamolbi za posao na koje nikada nisam dobila odgovor, odlučila sam pokrenuti vlastiti posao, jer je bilo očito kako ga konvencionalnim putem u struci neću pronaći.”

Tako je nakon prvog i najvažnijeg koraka – odluke da sami pokrenu svoj posao – uslijedila procedura koja im nije bila previše zahtjevna.

Marin nam je objasnio kako proces otvaranja obrta ne traje dugo, tek nešto više od mjesec dana. “Meni je u početku sve to bilo novo i drugačije, jednostavno se nisam imao prilike susresti s takvim stvarima pa mi se činilo da ima puno papirologije. Sad kad se malo vratim s nekakvim odmakom, nije to sve tako strašno. Bitno je dobro napraviti poslovni plan.”

Slično je rekla i Ena: “U mom slučaju sve je trajalo oko 2 mjeseca. U principu, brzina tog procesa uvelike ovisi o vama. Imate li ideju koja je razrađena ili ne! Pomoći će vam dosta i poznavanje pisanje projekata, jer je vrlo slično. Što se tiče papirologije, nije ništa pretjerano i sve se isplati na kraju, kada realizirate vlastitu poslovnu ideju.”

A onda dolazi najljepši dio – raditi u struci i sam za sebe. Njihove poslovne realizacije ideja su vezane uz njihovu struku – magistara kulturologije i medijske kulture. Marin je otvorio obrt “Marin Media”, a Ena agenciju za promidžbu i marketing “Kreativna koka”.

“Kada sam završio studij želio sam i dalje ostati u medijima, pisati, pričati na mikrofon, otkrivati nove stvari i pratiti trendove. Jer, moraš bit u trendu. Tako je barem nekad davno rekao naš lega, Kandžija. 🙂 Posao kojim se bavim usko je vezan uz moju struku. Vodim programe, razne manifestacije, pišem, snimam, animiram ljude, proučavam društvene mreže. Uz sve to, svjestan sam da moram još puno učiti i raditi na sebi. Moraš ići u korak s vremenom ako želiš napredovati. Vrlo je jednostavno. Trenutno mogu reći da uživam u svom poslu, a to je najvažnije.” – rekao je Marin.

Ena je iste struke kao i Marin, ali njena agencija ima drugačiju svrhu. “Moja firma je “Kreativna Koka” agencija za promidžbu i marketing. Posao je u struci, a bavim se marketingom na društvenim mrežama i kreiranjem sadržaja za društvene mreže. Cijela priča je povezana i s mojim gastro blogom Foodgasm by Ena pa je to sve jedna velika sretna kreativna obitelj.”

Oboje su na početku svojih samostalnih poslovnih puteva pa smo ih upitali kakvi su prvi dojmovi i koliko su zadovoljni s onim što su do sada postigli kroz svoj posao.

Ena je svoj posao pokrenula prije manje od mjesec dana. “Službeno samozaposlena nisam dugo, tek od 24.5. Za sada sam zadovoljna, ali ovo je još uvijek samo početak , prave poduzetničke probleme nisam još uspjela osjetiti.”

Marin je nešto duže samozaposlen. “Iza mene su puna dva mjeseca otkako imam vlastiti obrt i teško je sada nekakve zaključke davati, ali evo ovako na prvu mogu reći da sam za sada zaista zadovoljan. Teško je, borba je, ali može se. Uz trud, volju i želju, rezultat ne može izostati. Uglavnom, ako me pitate za savjet, mogu samo reći da svi oni koji se još dvoume oko pokretanja vlastitog posla, a imaju razrađen plan, ideju i iskustvo iza sebe, neka ne razmišljaju ni sekunde. Pogotovo ako mogu ostvariti poticaje za samozapošljavanje. Nije kod nas sve baš tako crno. Prostora za napredak ima, jako puno, ali za početak je važno okružiti se dobrim ljudima s kojima ćete raditi i među kojima ćete se osjećati dobro, a kroz posao vam se sve to vrati.”

Osijek i Slavonija nedvojbeno kriju mnoge potencijale da budu puno više od onoga što su sada. Najveći potencijal od svih su upravo mladi, obrazovani, vrijedni i ambiciozni ljudi poput Marina i Ene. Nadamo se da će njihove poslovne priče imati sretan završetak te da će postati motivacija i poticaj ostalima da svoj “loto” ipak pokušaju pronaći unutar naših granica.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Gotovo svaka treća osoba u Hrvatskoj starija je od 60 godina, a prema Eurostatu medijalna starost je oko 45 godina što ukazuje da je Hrvatska, uz Italiju, Grčku, Portugal i Španjolsku, jedna od najstarijih zemalja Europske Unije

Svjetski dan stanovništva

Svjetski savez mladih Hrvatska, kao udruga koja se već dugi niz godina bavi temama demografije, iseljavanja mladih i položajem obitelji, Više…

Mala škola životnih vještina sastoji se od pet poludnevnih radionica, a namijenjena je svim mladima, od 15 do 30 godina, koji se žele osnažiti te unaprijediti svoje socijalne vještine.

Mala škola životnih vještina – Poziv za mlade

Mladi i ove godine imaju imaju priliku besplatno učiti i raditi na svom osobnom razvoju, kroz program nazvan Mala škola Više…

Od 21. do 31. kolovoza održat će se 19. ljetna škola mladih u organizaciji Crvenog križa na kojoj će mladi dobiti potrebne vještine.

Crveni križ organizira ljetnu školu mladih

Crveni križ organizira 19. ljetnu školu mladih na kojoj će biti 78 polaznika iz društava Crvenog križa županije i Hrvatske, Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Gotovo svaka treća osoba u Hrvatskoj starija je od 60 godina, a prema Eurostatu medijalna starost je oko 45 godina što ukazuje da je Hrvatska, uz Italiju, Grčku, Portugal i Španjolsku, jedna od najstarijih zemalja Europske Unije

Svjetski dan stanovništva

Riječ je o kampanji koja za cilj ima osvještavanje javnosti, a posebno roditelja i skrbnika o važnosti nošenja kupaćih kostima kod djece kako bi se spriječilo njihovo tajno snimanje od strane seksualnih predatora na plažama i javnim kupalištima

Ljetna kampanja Centra za nestalu i zlostavljanu djecu stiže kao odgovor na rastući trend iskorištavanja djece za pornografiju

Ako ste se pitali trebate li imati iscrtane nokte kakve smo posljednjih godina često primjećivali, sada se to promijenilo

Ljeto je savršeno vrijeme da vaši nokti dođu do izražaja! Evo ideje kako da ih sredite!