ŽIVOT

Lokalci sa sjevera panelisti na Weekend Media Festivalu u Rovinju: “Lokalni mediji lakše dopiru do svoje publike od nacionalnih, to treba jasno komunicirati”

Na ukupno devet festivalskih pozornica tijekom četiri dana predstavit će se više od 200 predavača i panelista koji će publici prenijeti znanja, analize i inspirativne priče

Objavljeno 20.09.2025
Matija Ivanković

Za gotovo dva desetljeća postojanja, Weekend Media Festival prerastao je u najvažniji regionalni događaj koji povezuje komunikacije, biznis, medije i nove tehnologije. Do danas je kroz njegove dvorane prošlo više od 60.000 posjetitelja, a na pozornicama je govorilo preko 2000 govornika iz zemlje i svijeta. Festival je zabilježio preko 7500 partnera i sponzora, a regionalni mediji objavili su više od 550 članaka i priloga o događajima i temama koje Weekend otvara. Kroz sve ove godine, više od 550 regionalnih medija ispratilo je ovaj festival kao jedan od svojih ključnih izvora industrijskih i društvenih trendova.

Ove impresivne brojke potvrđuju koliko je Weekend važan i koliko snažan utjecaj ima na medijsku, poslovnu i kulturnu scenu regije. A Weekend.18, koji se održava još i sutra (do 21. rujna), najbogatije je izdanje dosad – festival koji je po prvi puta spojio čak šest različitih tema pod jednim krovom.

Na ukupno devet festivalskih pozornica tijekom četiri dana predstavit će se više od 200 predavača i panelista koji će publici prenijeti znanja, analize i inspirativne priče. Posjetitelji mogu birati između više od 120 panela, radionica i predavanja, ali i brojnih networking događanja te zabavnih programa.

Lokalni mediji na tankom ledu

Jedan od najupečatljivijih i najozbiljnijih panela Weekend Media Festivala bio je posvećen izazovima i opstanku lokalnih medija, pod nazivom “Kako preživjeti kad nisi u Zagrebu?”, održan u ‘Aircash’ loungeu.

Kako je istaknuto, dok nacionalni portali “beru vrhnje”, lokalni se svakodnevno bore s istim izazovima: medijske agencije preskaču ih u zakupu oglasnog prostora jer je lakše sve “spustiti” na nacionalne, iako brojke i angažman lokalnih medija često govore drukčije.

U ovom panelu razgovaralo se o realnim problemima i konkretnim rješenjima – kako pisati uspješne prijave na javne pozive, kako se izboriti za dio oglašivačkog kolača, kako ostati vidljiv u moru šunda i clickbaita – te kako, unatoč svemu, opstati (ili čak rasti) kad nisi iz Zagreba. Otvorena je i tabu tema, “Je li, zbog borbe za financijsku stabilnost, novinarstvo postalo PR?”, a iskustva iz prve ruke podijelili su upravo lokalni mediji!

Panel je moderirala Mislava Zuppa, direktorica marketinga i prodaje portala Dalmacija Danas, a sudjelovali su i Goran Kunštek, direktor Zagorje Internationala, Ksenija Novak, direktorica IN Promocije, u čijem su sastavu portali eMedjimurje.hr i Varazdinski.hr, te Nenad Čakić, direktor Istarskog portala.

Zuppa je prilikom pripreme za panel došla do zanimljivih spoznaja koje je ovom prilikom i podijelila:

– U trenutku pripreme za panel sam shvatila da prema klasifikaciji medija, mi imamo 18 velikih i preko 500 malih, lokalnih medija. Svijet ne može funkcionirati bez nas jer smo upravo mi ‘mali’ pravi odraz zajednice – poručila je Zuppa.

Novak se na temu nadovezala s jednim od problema koji je jako blizak upravo ‘malim’ medijima, ali je istaknula i jednu veliku prednost koja ih karakterizira:

– Biti lokalni medij znači stalno balansirati između ograničenih resursa i velikih očekivanja publike. No, upravo u toj blizini čitateljima leži naša prednost – jer lokalne priče, ako se ispričaju na pravi način, često postanu univerzalno zanimljive – smatra Novak.

Da lokalni medij nije samo kanal za informacije, nego i ogledalo zajednice u kojoj djeluje, mišljenje je direktora Zagorje Internationala Kunšteka.

– Upravo zato su ovakvi događaji izuzetno važni – jer nam omogućuju povezivanje, razmjenu iskustava i učenje jedni od drugih. Takva suradnja pomaže nam da budemo još relevantniji i bliži našim čitateljima te da zajedno gradimo kvalitetniju i informiraniju zajednicu – istaknuo je.

Direktor Istarskog portala Čakić poručio je da se ovakvi susreti trebaju održavati češće.

– Ovom prilikom smo načeli jako puno zanimljivih tema. Vjerujem da su ljudi koji su nas sada slušali po prvi puta imali prilike čuti neke od situacija i nelogičnosti vezanih uz zakonsku regulativu s kojima se susreću lokalni mediji. Moramo pritom istaknuti da nama nije loše, dobro radimo i živimo, ali neke bi stvari svakako trebalo bolje regulirati – zaključio je Čakić.

Tehnologija, poslovanje, društvo

Uz ovaj panel koji je osvijetlio brojne konkretne prepreke s kojima se lokalni mediji suočavaju, Weekend.18 ujedno je mjesto na kojem se razmatra kako suvremene teme i tehnologije utječu na poslovanje i društvo. Tako AI.Weekend donosi uvide u primjenu umjetne inteligencije u zdravstvu, financijama, marketingu i drugim sektorima, te dimistificira mitove o AI-u. HR.Weekend bavi se budućnošću rada, liderstvom, razvojem talenata i inkluzivnošću, s fokusom na emocionalnu inteligenciju i etiku na radnom mjestu. Finance.Weekend je prozor u svijet moderne financijske industrije, s panelima o ESG-u, digitalnoj transformaciji i primjeni AI u financijama. Investment.Weekend otvara dijalog između investitora i poduzetnika, donoseći primjere uspješnih startupova i strateških ulaganja u regiji i šire, a Energy.Weekend powered by E.ON stavlja fokus na energetsku tranziciju i zelene tehnologije, ali bez greenwashinga – s konkretnim rješenjima i primjerima iz prakse.

Weekend.18 ponovno potvrđuje svoju ulogu ne samo kao platforme za dijeljenje znanja, već i kao mjesta gdje se otvaraju važne društvene teme. Posebno je važno da se ne zaboravi podržati lokalne medije koji su ključni za održivost demokracije i lokalnih zajednica.

FOTO: Marko Lopac

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

"Cilj humanitarne akcije je prikupiti 150 tisuća kuna, koliko je procjena da će terapija iznositi da se Stjepanu omogući da, nakon nje, uz asistenta pridruži svojim vršnjacima u dječjem vrtiću i nastavi napredovati"

Humanitarna akcija “Zajedno za Stjepana”: Od samog se rođenja bori s teškim dijagnozama

Humanitarna Udruga Istra pomaže pokrenula je još jednu hvalevrijednu akciju. Ovoga puta riječ je o prikupljanju financijskih sredstava potrebnih za Više…

"Iz nepoznatog razloga, La Stampa je izjavu pogrešno interpretirala i objavila kako EMA ne preporučuje cjepivo AstraZeneca"

HZJZ: Pogrešno prenesena informacija o cijepljenju AstraZenecom starijih od 60

Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) u srijedu je demantirao medijsku interpretaciju preporuka Europske agencije za lijekove (EMA), u kojoj Više…

„Doba pandemije koronavirusa i izloženost velikom broju informacija ukazuje na potrebu jačanja medijske pismenosti"

Treći Dani medijske pismenosti ove se godine odvijaju na daljinu

Treći Dani medijske pismenosti, u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Naš najveći kontinentalni obiteljski Festival Zemlja bez granica koji se već 21. godinu tradicionalno održava u Osijeku, ove godine stiže u naš grad u malo kasnijem terminu od 26. do 28. rujna i to na tri lokacije

Jedrimo kroz okvire Zemlje bez granica!

U organizaciji Turističke zajednice Osječko-baranjske županije sedmu godinu zaredom HOE objedinjuje sva ona događanja i sve one bogate manifestacije koje se tijekom godine događaju na našem prostoru, a i ove nas godine očekuje raznolik program, i to od 2. do 5. listopada, u osječkoj Tvrđi

[NAJAVA] Sedmo izdanje HeadOnEast-a od 2. do 5. listopada

Prijave za ovaj atraktivni meetup su zatvorene jer su sva mjesta popunjena u rekordnom roku

AI Meetup Osijek 2 – Prijave su zatvorene