Pet stvari koje vam mogu pomoći prilikom rada od kuće
Što se tiče izolacije svi smo se našli u "neobranom grožđu", ali u radu od kuće neke stvari su neizbježne...
Iz osječke tvrtke Ofir kažu kako je rad od kuće čest pojam kod njih u uredu, a nekolicina zaposlenika ima stalno radno mjesto upravo od kuće: “Prošli smo već sve izazove i pogodnosti udaljenog rada te zaista možemo tvrditi da se ne osjeti kada je zaposlenik na udaljenoj lokaciji, osim po potrošnji kave u uredu.”
U skladu s tim iskustvom, utvrdili su ključne smjernice kojima osiguravaju uspješnost s tehničke strane kao i produktivnosti prilikom rada na daljinu.
1. Bitno je osigurati prostor za rad
Svi zaposlenici imaju neku vrstu “ureda kod kuće”, što znači da su si osigurali radni prostor koji im omogućuje ovakav oblik rada. Prostor uključuje računalo sa svim potrebnim softverima, monitore i ostalu opremu po potrebi.
“To znači da nikakav rad iz kreveta nije opcija. Nismo pobornici onoga kako se treba obući i našminkati kao da radite u uredu. Važnije je pripremiti svoj um i radni prostor na to, a vi ćete u pidžami biti jednako uspješni”, poručuju.
Bitno je objasniti ukućanima kako vaša prisutnost u dnevnoj sobi ne znači da možete prošetati psa ili otići do trgovine. Posebno je to važno objasniti djeci i unaprijed ih pripremiti.
2. Isplanirajte radni dan i zadatke
Nisu svi jednako organizirani, a rijetki su iskusili nekoliko tjedana rada od kuće. Važno je pomoći i savjetovati djelatnike. Korisni alati za organizaciju su Asana, a tako se radni dan može podijeliti po zadatcima i složiti po prioritetima.
Primjerice, u prvom dijelu dana možete odraditi zadatke koje morate završiti danas, a u drugom zadatke s duljim vremenskim rokom te eventualne izmjene onih prioritetnih.
3. Praćenje produktivnosti
Usporedite svaki radni dan s prethodnim: trajanje konkretnog rada i broj završenih zadataka. pogledajte postoje li okolnosti koje usporavaju ili ometaju rad. Neka vam referenca bude jedan uspješan radni dan od kuće i kako je do njega došlo.
Zapitajte se jesu li toga dana neometan rad opreme ili savršena internetska veza ubrzali vaš rad ili ste vi osobno nešto drugačije učinili. Odgovori na ta pitanja pomoći će vam ubuduće.
4. Pravite pauze
Za pravilan tijek radnog vremena, pauze su nužne. Najbolje je da ih podijelite između radnih zadataka. U „kućnom“ uredu svi smo opušteniji, a radni stol često poprimi izgled kuhinjskog stola. Nemojte preuzeti tu naviku. Tako ćete i na pauzi mislima biti u poslu i uskratiti si prijeko potreban odmor.
Odvojite se od radnog mjesta dok doručkujete i ručate te pri svakoj pauzi ustanite, prošetajte i skrenite misli na nekoliko minuta.
5. Komunicirajte s kolegama s posla
Osim mobitela te e-mailova, alati za komunikaciju su neizbježni: Slack, Skype, Viber, Whatsapp, Messenger…
Kod komunikacije s klijentima vjerojatno ćete primijetiti potrebu za prilagodbom u korištenju alata s kojima se susreću prvi put. U ovakvim situacijama, češća komunikacija je nužna stoga slobodno izvijestite tim o izvršenim zadacima, prokomentirajte izazove i rješenja, organizirajte video sastanke i uputite jedni druge. Posao će na tome biti vrlo zahvalan.
foto: pixabay (ilustracija)
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?