GOSPODARSTVO

Što kupci zapravo misle o proizvodima i uslugama koje koriste?

Potrošnja ide dalje, kao i navike potrošača, koji su i ove godine imali priliku podijeliti svoje mišljenje i zadovoljstvo maloprodajnim proizvodima i uslugama, u sada već tradicionalnom „Odabranom proizvodu godine“

    Objavljeno 28.03.2025
    Matija Ivanković

    Za trgovce i proizvođače ova godina itekako je turbulentno počela: bojkoti i pozivi na smanjenje cijena odjeknuli su diljem zemlje, ali i regije, te potaknuli sve u opskrbnom lancu da promisle o daljnjim koracima. No, potrošnja ide dalje, kao i navike potrošača, koji su i ove godine imali priliku podijeliti svoje mišljenje i zadovoljstvo maloprodajnim proizvodima i uslugama, u sada već tradicionalnom „Odabranom proizvodu godine“, svjetskom istraživanju koje je na hrvatskom tržištu prisutno od 2016. godine, dok su u svijetu popularni u više od 45 zemalja.

    U ovom procesu odabira nema mjesta manipulaciji, već je izbor potrošača jedini i najbitniji uz stručnu metodologiju Delloita. Uzima se niz parametara, a za ukupnu ocijenu potreban je svobuhvatan uvid u mišljenje kupaca o proizvodima, uslugama, brendovima i trgovinama. Nagrada za Odabrani proizvod godine nije samo jednokratno priznanje, već se od strane brendova može koristiti godinu dana, u obliku žiga koji dodatno poziva kupce na potrošnju.

    Pobjednici u Hrvatskoj 2025.

    Podravka je ove godine slavila u tri kategorije: s Vegetom Fine blend u kategoriji Univerzalni dodaci jelima, OPlant muesli u kategoriji Žitarica za doručak te O’plant BIO voćno-žitni snack u kategoriji Zdravi snack. Uz njih, trostruki pobjednik je PETROL s Petrol Q Max u kategoriji pogonskih goriva, Petrol GO app u kategoriji Mobilnih aplikacija te Petrol Gastro proizvodi u kategoriji Svježe pripremljena hrana na benzinskim postajama. Osim navedenih, u kategoriji Toaletni papir pobjedu je odnijela Paloma sa svojim Paloma PaloMAX.

    Istraživanje se provelo na nacionalno reprezentativnom uzorku hrvatskih potrošača i objavila ga je istraživačka kompanija Treetz uz sodjelovanje Cinta i prema svim najvišim međunarodnim standardima (Esomar Corporate 24) uz metodološki nadzor Deloittea. Ova metoda sadržavala je u sebi anketu, istraživanje, uvide u mišljenje potrošača, testiranje i realna iskustva s proizvodima/uslugama/markama.

    “Sudionici u ovom procesu, bilo da se radi o proizvođačima, distributerima ili samim potrošačima, svi igraju ključnu ulogu u oblikovanju tržišnog okruženja koje je usmjereno na kvalitetu i inovacije. Svi oni koji su svojim trudom doprinijeli boljem tržišnom i potrošačkom iskustvu u Hrvatskoj i regiji zaslužuju priznanje, a naši žigovi dokazuju njihovu afirmaciju postignuća i predanosti. U konačnici, svjesni smo da je naš rad važan korak ka jačanju povjerenja između potrošača i proizvođača, te stvaranju vodeće platforme za kvalitetu i inovacije u regiji”, izjavio je Gregor Gorenc, direktor tvrtke POY Adria koja upravlja konceptom Voted Product of the Year Award u regiji.

    Istraživanje je proveo Treetz, uz metodološki nadzor Deloitte-a, u siječnju 2025. Istraživanje je uključivalo ukupni uzorak od 1.000 sudionika, koji predstavljaju reprezentativni panel hrvatskih potrošača i korisnika. Valjane ankete u internetskom istraživanju, na temelju proučavanih konkurenata (CUS), temeljile su se na najmanje 100 provjerenih potrošača, koji su trenutni ili potencijalni korisnici određene kategorije.

    Žigovi Odabrani proizvod godine predstavljaju priznanje za izvanredne proizvode, usluge, marke i trgovine, koji su odabrani na temelju neovisnog, transparentnog i nacionalno reprezentativnog istraživanja među hrvatskim korisnicima. Ti žigovi potvrđuju kvalitet i povjerenje te preferencije i izbor kupaca i korisnika.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Borzan je nedavno provela istraživanje koje je pokazalo kako čak 94 posto građana smatra kako su uređaji proizvedeni prije 20 godina trajali dulje nego uređaji proizvedeni danas

    Borzan imenovana glavnom autoricom europskog zakona o duljem trajanju uređaja

    Veliko postignuće ostvarila je danas hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan. Imenovana je glavnom autoricom prijedloga Europskog parlamenta za dulje trajanje uređaja Više…

    "Uslijed pandemije suočeni smo s novim izazovima - samodostatnost hrane i lanci opskrbe izuzetno su bitni"

    Veliki panel na temu kako ojačati prehrambeni sustav i učiniti ga otpornijim

    “Od polja do stola: kako ojačati prehrambeni sustav i učiniti ga otpornim na izazove današnjice” – tema je panela koji Više…

    Glavni cilj je povećati trajnost proizvoda i zabraniti ugrađene kvarove kako bi potrošači dobili najviše za svoj novac

    Biljana Borzan imenovana izvjestiteljicom za zelenu ekonomiju – Treba povećati trajnost proizvoda!

    Potpredsjednica socijalista i demokrata u Europskom parlamentu Biljana Borzan imenovana je izvjestiteljicom za zelenu ekonomiju u Odboru za unutarnje tržište Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Sajam traje do nedjelje, 27. travnja, a za posjetitelje je otvoren svaki dan od 10 do 19 sati. Cijena ulaznice je 5,00 eura za sva tri dana, s tim da je ulaz slobodan za djecu u dobi do 15 godina. Parking je besplatan

    [FOTO] U Gospodarskom centru otvoren trodnevni SALORI – Sajam lova, ribolova i turizma

    Hrvatski lovački savez i Lovački savez Osječko-baranjske županije održali su danas u sklopu 20. izdanja Sajma SALORI panel raspravu na temu „Percepcija lovaca u hrvatskoj javnosti“

    SALORI – Lovstvo je generator razvoja Osječko-baranjske županije

    Eurska cijena zlata tako je samo od početka godine do danas porasla za oko 17%, dok je taj porast izražen u američkim dolarima čak 32%

    Cijena zlata probila novu psihološku granicu, evo što je glavni razlog